słowa kluczowe, pozycjonowanie stron www

Jak wybrać słowa kluczowe?

Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie jest jej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli optymalizacja SEO. To proces, który ma na celu umieszczenie witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na podane hasło. Słowa kluczowe są w tym procesie…. hm… kluczowe. Optymalizacja strony pod kątem konkretnych haseł daje Ci możliwość kontrolowania tego, na jakie hasła pojawisz się w wynikach. Odpowiednia dystrybucja haseł w treści pozwala na zagarnięcie dla siebie pierwszych miejsc w wynikach na słowa kluczowe powiązane ze stroną.

Tutaj dowiesz się co jeszcze, ma wpływ na pozycję w wyszukiwarkach. Aby ta strategia przyniosła oczekiwane efekty, należy zacząć od dobrania odpowiednich słów kluczowych. Nie jest to lista stała, wręcz przeciwnie, z czasem lista się zmienia a Ty zobaczysz które ze słów są skuteczne a które wymagają więcej pracy.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Zacznij od ustalenia celu. Większość firm korzysta z SEO w celu zwiększenia ruchu na stronie, a co za tym idzie zwiększenia zysków. Zastanów się, jak szybko chcesz zobaczyć wyniki. Pozycjonowanie strony to proces, nie da się tego robić w tydzień. W zależności od konkurencyjności hasła, zdobycie pierwszej pozycji może trwać miesiąc albo rok. Im szybciej chcesz pojawić się w wynikach tym niższą konkurencyjność muszą mieć twoje frazy. 

Kim są Twoi odbiorcy?

Wbrew pozorom ma to spore znaczenie. Zupełnie inaczej pisze się treść dla wąskiego grona odbiorców, które zrozumie wyrażenia z danej dziedziny, niż dla szerokiej gamy odbiorców, która takich fraz nie rozumie i pisać trzeba bardziej przystępnym językiem. Dobrym rozwiązaniem na początek jest mieszanka słów. I stosowanie zarówno tych głównych bardziej ogólnych, jak i fraz z tzw. długiego ogona. Główne słowa kluczowe to krótkie wyrażenia złożone najczęściej z jednego do trzech słów, związane z większym ruchem, ale też z większą konkurencją. Frazy z długiego ogona to zwykle frazy konwersacyjne, często powiązane z mniejszą ilością wyszukiwań oraz mniejszą konkurencyjnością. Główne słowa kluczowe lepiej sprawdzają się przy strategiach długoterminowych, natomiast frazy z długiego ogona osiągają dobre wyniki przy strategiach krótkoterminowych  ukierunkowanych na szybkie wyniki. W całym procesie pozycjonowania strony potrzebna będzie odpowiednia kombinacja tych fraz. Przy wyborze słów kluczowych pomocne będą też social media, obserwuj grupy i fanpage, zobacz z jakich słów korzystają ich użytkownicy.

Analiza słów kluczowych

Naszkicuj sobie, to czego klienci mogą szukać na Twojej stronie. Nie musisz być w tym bardzo szczegółowy. Najlepiej zacząć od kilku szerokich kategorii słów kluczowych i fraz długiego ogona. Skorzystaj z generatora tematów i słów kluczowych. Znajdziesz ich w sieci całe mnóstwo. Ja osobiście polecam SEMSTORM, który oferuje 14 dniowy okres testowy. Możemy tam znaleźć narzędzia pomagające tworzyć pomysły na artykuły i statystyki wyszukiwań dotyczące słów kluczowych (przydadzą nam się później). Wartymi uwagi są też narzędzia treści, które pozwalają ocenić, jak przygotowane są nasze wpisy. Wyniki można eksportować do arkusza kalkulacyjnego i dowolnie sortować. Największą uwagę należy zwrócić na dwie kolumny:

  • liczba wyszukiwań – informuje nas o tym, jak często dana fraza jest wyszukiwana i jakiego ruchu możemy się spodziewać
  • konkurencyjność – z tej kolumny dowiemy się jak duża konkurencja już na nas czeka przy danej frazie.

Jak wybrać słowa kluczowe? 1

Z listy, którą przygotowałeś, wybierz te, które według Ciebie są najbardziej obiecujące i pod ich kątem przeprowadź optymalizację swojego serwisu. Pewnie nie będzie to jeszcze wybór idealny, ale od czegoś trzeba zacząć.

Ulepszysz swoją listę z czasem, gdy pojawi się więcej wejść na stronie i nabierzesz wprawy. Obserwuj swoje wyniki i nie bój się wprowadzać zmian, gdy zajdzie taka potrzeba.

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny.