pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron www – najważniejsze elementy

[responsivevoice_button voice=”Polish Female” buttontext=”Listen to Post”]

Pozycjonowanie stron to najlepszy sposób na to, aby zarabiać na ruchu w sieci i przekierowywać go na stronę w sposób zorientowany na konwersję. W momencie, w którym ktoś wprowadza do wyszukiwarki poszukiwane hasło, otrzymuje listę stron dopasowanych tematycznie. Zdecydowana większość użytkowników kończy poszukiwania na pierwszej stronie wyników, ponieważ właśnie na niej znajdują niezbędne informacje. SEO pomaga firmom zajmować wysokie pozycje w wyszukiwaniu wyników dla słów kluczowych, wyszukiwanych przez ich odbiorców docelowych.

Jeśli chcesz sam optymalizować swoją witrynę, niech nie przeraźi Cię ilość informacji dostępnych w sieci. W zasadzie można powiedzieć, że informacji i opinii jest tyle ilu jest SEO ekspertów.

Dlaczego tak jest? Odpowiedź jest prosta. SEO ciągle się zmienia. Codziennie zmieniają się algorytmy wyszukiwarek i wytyczne Google.

SEO to dziedzina, która wymaga ciągłego zaangażowania.

Dzisiaj przedstawię mam kilka technik, aby rozpocząć przygodę z SEO w 5 krokach. Już na wstępie zaznaczam, że celowo pomijam definicję słów kluczowych dlatego, że opiera się na nich istota działania wyszukiwarek i korzysta z nich każdy, kto używa Google czy Binga.

SEO on-site czyli optymalizacja strony

On-site, czyli elementy seo, które należy wprowadzić na stronie, tak by stała się ona przyjazna dla użytkowników i robotów indeksujących. To najważniejszy element pozycjonowania. Kiedyś najważniejszym elementem seo było zdobywanie linków prowadzących do strony (o tym później), ale czasy te mamy już za sobą.

  • Title tag – znacznik tytułu informuje, o czym jest strona, powinien zawierać ok. 70 znaków i zawierać słowa kluczowe
  • Meta Description – opis strony, podobnie jak w przypadku tytułu powinien zawierać słowa kluczowe i opisywać treść strony. Oba znaczniki są widoczne w wynikach wyszukiwania. Które wyglądają tak:Pozycjonowanie stron www - najważniejsze elementy 1Powyższy obrazek pokazuje wykorzystanie słów kluczowych w znacznikach Title i Description. Słowa kluczowe są wytłuszczone przez google. Dodanie tych znaczników w WordPress jest bardzo proste, umożliwiają nam to wtyczki SEO takie jak np. Rank Math czy Yoast.
  • Nagłówki – kolejny bardzo ważny element strony. Oznaczamy je w kolejności od H1 do H6. Oznaczają ważność kolejnych porcji tekstu. Używamy ich zawsze w kolejności. Przy czym, należy pamiętać o tym, że nagłówek H1 wykorzystujemy tylko jeden raz (najczęściej w tytule strony. Zamieszczamy w nich słowa kluczowe.
  • Adresy URL – ich forma powinna być czytelna przez co staje się przyjazna użytkownikom. Prawidłowa postać adresu to np:Pozycjonowanie stron www - najważniejsze elementy 2Jak widać na obrazku już po przeczytaniu tytułu, użytkownik może zorientować się o czym jest strona.
  • Linkowanie wewnętrzne – to linki umieszczone wewnątrz serwisu przekierowujące użytkowników (i roboty) do pozostałych części witryny. Odpowiednio wykonane bardzo ułatwia indeksacje robotom google. Oczywiście nie można z tym przesadzać, bo zbyt duża ilość linków na jednej podstronie może utrudniać indeksacje i poruszanie się po witrynie.
  • Szybkość działania strony – to element, który w ostatnim czasie zyskał dużo na znaczeniu i ma teraz duży wpływ na pozycjonowanie stron, zasada jest taka, że im szybciej strona się wczytuje, tym lepiej. W końcu nikt nie lubi długo czekać. Do mierzenia prędkości strony jest kilka popularnych narzędzi takich jak Google Page Speed Insights, GTmetrix czy Pingdom Tools.
  • Stosunek treści do kodu – im więcej mamy na stronie treści tym lepiej – to proste. Przyjmuje się zasadę, że prawidłowy stosunek widocznej treści do kodu powinien być na poziomie co najmniej 15%.
  • Poprawność kodu HTML – kod strony powinien być zgodny z normami W3C. Niepoprawny kod może utrudnić robotom poruszanie się po stronie i utrudniać jej prawidłowe linkowanie.
  • Atrybuty ALT – czyli tekst alternatywny dla obrazków, ułatwia on robotom, zrozumienie tego, co jest na obrazku. To aspekt, który bardzo często jest pomijany przez twórców stron internetowych a jego późniejsze uzupełnienie jest bardzo czasochłonne.
  • Robots.txt i sitemapa – dwa obowiązkowe pliki, które należy umieścić w katalogu z witryną. Obydwa zawierają cenne wskazówki dla robotów poruszających się po stronie.

OFF-SITE SEO – działania pozycjonujące poza witryną

Kluczowym elementem działań off-site SEO jest pozyskiwanie linków, a co za tym idzie, ruchu do naszej witryny. Sposobów na link-building jest mniej więcej tyle, ilu jest specjalistów seo. Każdy ma swoje sposoby i prawie każdy uważa, że jego sposób jest najlepszy.

Poniżej opiszę kilka wybranych metod zdobywania linków:

  • wpisy gościnne – artykuły umieszczane na stronach należących do kogoś innego. Dzięki takim wpisom zyskujemy dodatkowe miejsce do eksponowania naszej treści. Jeśli właściciel strony się zgodzi, możemy w tekście umieścić linki do naszej witryny. Wpisy gościnne to doskonały sposób na zdobywanie nowych odbiorców naszej treści. Zdarza się również, że teksty takie owocują dłuższą współpracą i zawarciem nowych znajomości
  • artykuły sponsorowane – to nic innego jak forma reklamy, umieszczamy tekst wraz z linkami na portalach tematycznie powiązanych z naszą stroną. Istotne jest, aby umieszczać takie artykuły na portalach legitymujących się odpowiednią ilością odwiedzin tak, aby przyniósł on skutek w postaci większej ilości wejść na naszą witrynę.
  • informacje prasowe – umieszczanie informacji o firmie na portalach dziennikarstwa obywatelskiego, są bardzo dobrze postrzegane przez Google
  • komentarze na blogach – może nie są oszałamiająco skuteczne, ale jak najbardziej pożądane (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku)
  • marketing szeptany – ta forma marketingu sprawia wrażenie bardzo naturalnej. Polega ona na dotarciu do odbiorcy, poprzez uczestnictwo, w różnych dyskusjach toczonych na forach czy mediach społecznościowych. Prowadzenie tego rodzaju działań ma na celu, nie tylko pozyskiwanie linków, ale również stworzenie pozytywnego wizerunku marki i jej promocji.

Jaki jest najważniejszy element SEO?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Najważniejszym elementem seo jest…. treść, treść i jeszcze raz Treść. W zasadzie niemożliwe jest wypozycjonowanie strony bez dobrej, przydatnej dla użytkowników treści. To ona decyduje, o tym ile czasu na stronie spędzi użytkownik i czy będzie chciał na nią jeszcze wrócić. Sami wiecie, ilu informacji szukacie w sieci i pewnie macie sprawdzone źródła, na które wracacie i te, które omijacie szerokim łukiem. Dokładnie tak samo zachowują się roboty wyszukiwarek. Jeśli treści na stronie często się zmieniają to roboty, chętnie na nią wracają i indeksują kolejne podstrony, jeśli widzą, że na stronie nic się nie dzieje zaglądają tam od czasu do czasu a strona wpada w odchłań internetu.

Jest jeszcze jeden ważny element dotyczący głównie działań poza stroną. To zdrowy rozsądek i umiar. Z ilością dodawanych linków nie należy przesadzać i dodawać je tylko w miejscach powiązanych tematycznie ze stroną, którą pozycjonujemy.

A Wy jakie macie sposoby na pozycjonowanie stron?

Zapraszam do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny.