61914094_879556745711515_2185585110336667648_o

Rebranding marki – Pasieka Gutek (case study)

Praca z klientem to ciekawy proces, serio. Każdy klient ma inne potrzeby, żyje innymi wartościami w życiu. Zawsze powtarzam każdemu, z kim rozmawiam na temat swojej pracy: nie zrobisz dobrego projektu, nie poznając człowieka :) Każdy klient to inna historia życia, inna praca, inny tryb pracy. Dla każdego klienta projekt jest inną wartością. Chciałabym opisać wam historię Pasieki Gutek.

Początek projektu

Kasię i Rafała poznałam na standardowym spotkaniu biznesowym. Porozmawialiśmy o ich potrzebach, opowiedzieli mi o swojej pasiece, o tym, czego potrzebują na daną chwilę. Nie byli zdecydowani na duże zmiany. Dla Kasi i Rafała zmiana logo, projekt etykiet na miody oraz produkty pszczele był nowym etapem życia, dosłownie i w przenośni :) Rozmawialiśmy odnośnie dalszego etapu powstania projektów, poznawałam stopniowo właścicieli, rozmawialiśmy o ich obawach związanych z dalszym losem miodów z nowym wizerunkiem. Ważne jest w tym momencie, aby słuchać klienta i wyczuć jego obawy, stworzyć projekt,z którym będzie się identyfikował i z którego będzie się cieszyć w pełni. Ten moment jest kluczowy w stworzeniu dobrego projektu. Nie jesteśmy w stanie poznać każdej branży w pełni, nasi klienci to świetna skarbnica wiedzy z danego sektora działalności. Zadawanie pytań i aktywny dialog z klientem sprawi, że projekt będzie prawdziwy i powstanie w pełni wartościowy obraz danej działalności. Nie każdy przywiązuje do tego tak ogromną wagę. Zawsze warto słuchać klienta, aby współpraca dobrze układała się.

Poszukiwanie inspiracji

W czasie pracy nad projektami inspirowaliśmy się pinterestem, tak pinterestem :) Pinterest to ogromna baza inspiracji i informacji, uwielbiam ją ;) Pinterest zawsze rozumie ;) to tak na marginesie dla osób, które nie zawsze wiedzą czego chcą lub zwyczajnie potrzebują nakierowania pod kątem danego stylu. Praca nad nowym logo początkowo była ciężka, trudnym etapem była wizualna zmiana starego logo i przyzwyczajeń z nim związanym. Pszczelarz jednak przywiązuje się do swojej pasieki ;) wiecie jak jest ;) Stworzyliśmy wspólnie alternatywę logo, nawiązując do początkowego kształtu starego logo, zmieniając pozostałe elementy. Udało się, pszczelarz zaakceptował :) To był ogromny sukces, który pozwolił nam na dalszy etap pracy.

Nowy projekt – duża zmiana

Kolejnym wyzwaniem było stworzenie etykiety. Odnosząc się do inspiracji i analizy inspiracji dokonanych wraz z Kasią i Rafałem stworzyliśmy finalny obraz etykiet. Akceptacja była błyskawiczna i pełna radości. Dla takich chwil warto żyć :) To najcudowniejszy etap projektowania, gdy klienci są szczęśliwi z efektów i projektów, taki efekt daje właśnie analiza potrzeb klienta, poparta inspiracjami. Wydrukowane etykiety zyskały na bezcennej jakości w ‚realnym życiu’ i rewelacyjnie prezentują się na słoikach i świecach. Motyw botaniczny wraz z minimalistycznymi rozwiązaniami w przypadku Pasieki Gutek sprawdził się w 100%! Stwierdziłam też, że ważnym aspektem marketingowym będzie odniesienie do wpierania lokalnego pszczelarza. Proste hasło: Wspieraj lokalnego pszczelarza, które wyraża całą istotę tego zawodu. Pamiętajcie, że pasiekę tworzą ludzie z wielkiej pasji do życia zgodnie z naturą, to działalność rzemieślnicza, skupiona na lokalnym obszarze. Warto ją wspierać i propagować, zdecydowanie.

Efekt rebrandingu

Obejrzycie projekty w naszym portfolio i będziecie wiedzieć, o co chodzi z hasłem. Wspólnie dokonaliśmy zmiany, która wydarzyła się, myślę nie tylko wizualnie, ale też emocjonalnie w ich życiu. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności stał się udział Pasieki Gutek w programie TVP Wrocław, wiem jak to brzmi ale tak właśnie było :) Jednego dnia stworzyliśmy na potrzeby udziału w programie rollupa i baner reklamowy. Jeden dzień, 24h: projekt i wydruk. Mega szybka akcja i kolejny raz udało się :) Aktualnie pracujemy nad etykietami na pozostałe produkty pszczele oraz nad stroną. Publikację strony planujemy na jesień, teraz czas miodów więc Pasieka Gutek działa prężnie :) Mam jeszcze jedno zdanie na koniec, abyście nie usnęli z czytania: Wspieraj lokalnego pszczelarza! ;) Pasieka Gutek czeka na was, koniecznie wybierzcie się tam po cudowne miody i produkty pszczele. Lokalizacja: Dobroszyce, ul. Stawowa 15b, wrzucacie w GPS i spokojnie dojedziecie, udanej wyprawy po miody!

Jeszcze wrzucam ważne linki:

fb Pasieki Gutek: https://www.facebook.com/PasiekaGutek/

materiał TVP3 WROCŁAW, obejrzyjcie koniecznie od ok. 10:46 min.: https://wroclaw.tvp.pl/43009829/09062019

 

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny.