socialmedia na telefonie

7 sposobów jak zacząć w social media!

Jak zacząć w social media? Odpowiedź na to pytanie wydaje się łatwa, ale czy na pewno taka jest? Właściciele małych firm, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z promocją swojego biznesu w mediach społecznościowych, często są przytłoczeni i zdezorientowani ilością platform do wyboru. Facebook wydaje się wyborem oczywistym, ale co dalej? Przecież jest jeszcze Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube i jak na razie mniej popularny a przez to i mniej doceniany marketingowo Tik-Tok. Na szczęście, rozpoczęcie działań w social media faktycznie może być dla Twojej firmy łatwe, czasem nawet zabawne i w dodatku może stworzyć możliwości rozwoju, których nawet się nie spodziewałeś.

Oto 7 wskazówek jak zacząć rozkręcać firmę w social media:

1. Wybierz jedną platformę.

Zdecydowana większość firm, które działają już w social mediach, działa na większej ilości portali. Jednak dla początkujących wejście od razu na kilka kanałów może okazać się za ciężkie i utrudnić naukę efektywnego korzystania z nich. Wybierz taką platformę, na której najłatwiej będzie Ci trafić do odbiorcy np: jeśli lubisz nagrywać video i pewnie czujesz się przed kamerą, oczywistym wyborem jest Youtube, jeśli wolisz dzielić się zdjęciami, wybierz Instagram lub Facebook, chociaż na FB warto też dodać parę słów od siebie.

2. Zaplanuj swój czas

Social media wciągają i łatwo wpaść w pułapkę i bezowocnie marnować czas na scrollowaniu tablicy. Dlatego dobrze jest planować, to co chcemy wrzucić i kiedy wrzucić. Przygotowanie posta na Fb czy zdjęcia na Instagrama nie powinno Ci zająć więcej niż 10 minut.

3. Miej jasny cel

Niezależnie od tego ile czasu planujesz poświęcać na bycie w social media, musisz konkretnie wiedzieć jaki cel chcesz przez to osiągnąć. Powinieneś to wiedzieć jeszcze przed założeniem konta czy firmowego fanpage’a. Ten cel będzie kształtował treści, które na fanpage’u będą publikowane. Inne treści generują leady a inne ukształtują Twój wizerunek eksperta w danej branży.

4. Treść, treść, treść…

Content is king – słowa wypowiedziane przez Billa Gatesa w 1996 roku, nie straciły, a zyskały na znaczeniu w erze mediów społecznościowych. Ludzie szukają konkretnej treści. I to od Ciebie zależy czy ją znajdą na Twoim profilu. Jeśli ciągle będziesz zachwalał swoje produkty, nie licz na to, że porwiesz rzesze fanów. Nie ma takiej opcji. Osoby korzystające z facebooka, instagrama czy innego kanału, robią to dla przyjemności ewentualnie zdobycia informacji. Nie będą chcieli ciągle oglądać Twoich popisów marketingowych. Staniesz się dla nich spamerem i prędzej czy później (raczej prędzej) przestaną lubić Twój profil. A tego na pewno nie chcesz.

Dobieraj treści pod kątem grupy docelowej, inny przekaz kieruj do studentów, którzy lepiej trawiątreści z humorem a do profesjonalistów z branży celuj z krótkimi konkretnymi informacjami, które mogą im się przydać.

5. Odpowiadaj na feedback:

Zawsze albo prawie zawsze. Użytkownicy bardzo to sobie cenią. Nie unikaj odpowiedzi na krytykę (chyba że jest to krytyka poniżej poziomu). Wręcz przeciwnie, na krytykę reaguj zawsze uprzejmie i z empatią, jeśli wiesz, że to Ty masz rację, wejdź w polemikę i przedstaw swoje racje. Może uda Ci się nawrócić oponenta, na pewno zyskasz wtedy jego uznanie.

6. Obserwuj najlepszych

To bardzo dobry sposób na naukę obsługi wszystkich mediów społecznościowych. Patrz, co robią najlepsi, jakie publikują treści, do jakich odbiorców one trafiają. Obserwuj, jaki przynoszą feedback. To wszystko niech będzie inspiracją dla Ciebie, czerp z tego tyle korzyści ile tylko się da. 

7. Bądź konsekwentny

I uparty, nie przejmuj się tym, że Twoje posty nie zdobywają tysięcy lajków ani udostępnień. Od początku miej tę świadomość, że do tysiąca polubień jest naprawdę długa droga. Musisz konsekwentnie kroczyć obraną ścieżką, aby do tego celu dojść. Im dłużej będziesz dawał wartościową treść, tym większą grupę odbiorców zdobędziesz

Mam nadzieję, że te 7 krótkich rad pomoże Wam w zdobyciu wielkiego grona odbiorców. Podzielcie się swoimi sposobami w komentarzach, w których możecie też zadawać pytania

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny.